4 неща, които се случват, когато спрете да спортувате

Независимо дали сте изтощени от почти ежедневните сесии във фитнеса, имате досадна травма, която просто не иска да изчезне, или сте решили, че заслужавате коледна почивка, просто сте в „отпуска“ от упражненията. Но преди да приберете маратонките си на дъното в шкафа, за да чакат новата година, трябва да знаете нещата, които могат да се случат с тялото и ума ви, ако спрете да тренирате.
1. Тялото ви се чувства по-добре първоначално
Особено ако сте тренирали упорито, почивката от упражнения всъщност може да бъде нещо добро. Тренировката е стрес, макар и добър, тя добавя стрес към тялото, а телата ни се нуждаят от време, за да се възстановят. Прекалено честото и интензивно спортуване без адекватна почивка и възстановяване може да доведе до състояние, наречено пренапрежение или нещо повече – синдром на претрениране.
2. Може да напълнеете
Това не е супер изненадващо: ако ядете същото количество калории на ден, но спрете да изгаряте толкова много, вероятно ще наддадете на тегло. Може също да забележите, че се подувате по-лесно. Товя се дължи на способността на тялото да използва ефективно кислород в рамките на две до четири седмици след спиране на режим на упражнения.
3. Може да се почувствате по-депресирани
Освен физическите ползи, упражненията също могат да играят огромна роля в поддържането на здрав ум. 30 минути или повече ежедневни упражнения увеличават производството на серотонин – невротрансмитер, свързан с регулирането на настроението и социалното поведение. Ако спрете да тренирате, тогава може да пропуснете този допълнителен серотонин и да почувствате, че настроението ви започва да се променя.
4. Имате по-лош сън
Сънят и упражненията са доста тясно свързани. Проучване от 2014, публикувано в списание Sleep Medicine, установило, че извършването на енергични упражнения 90 минути преди лягане е свързано с по-бързо заспиване, по-малко събуждания посред нощ и подобрено настроение.

С подкрепата на гоблени за шиене и диамантени гоблени

Източник: iwoman.bg